2016年07月31日

軽音楽部(和歌山) 夏フェスライブ

軽音楽部(和歌山) 夏フェスライブ

和歌山の夏フェスライブに、参加させていただきました。

皆さん、バンド編成も変わったりして、全体的に、いい感じに、なってきてました。

森田bは、いつもの調子で、やれましたわ。

例によって、評論的に書いちゃいますが、気に触った方は、お許し下さい。

全体では、断然、
movin' notes
CVB
が、ずば抜けてました(私の私見)。

西澤さん、歌、更に、うまなったな。
心にひびいたわ。なんか。

では、一組ずつ。
(忘れたバンドあったら、ごめんなさい)


1)movin' notes

ぴかいち、です!!
ギターの淳平さんが不在のため、ピアノとボーカルの二人の演奏でしたが、グランドピアノで、生なのが、また、よかった。
堀之内さんのピアノ、また、いいわ。

西澤さんのボーカル。今回、言うこと無し。
前のステージでは、私が、性懲りもなく、アドバイスみたいなことを書いたので、西澤さんは、それを、意識して、練習してたみたい。

森田bは、無責任やな。(^o^;)
(言うだけ言って、忘れてた)

前のステージに森田bは、
西澤さんのパワフルボーカルは、
更に、柔らかさ(色気?)が入ると
無敵や
と、書いてました。

結局、
無敵
に、なったようです。( ´ ▽ ` )ノ

でも、本番は、歌詞がとんだ・・とかで、本人は、落ち込んでいました。

聴いてる人は、あまり、わからんよ。
スケート選手みたいに、転倒しても、すぐに切り換えることも、大事よ。
(これは、実戦で、身に付けることやな)

なぜか、森田bは、movinを聴いてて、泣けてきたんです。心にしみたんや。
(我慢したけど(^o^;))

プロ並みかと。
また、聴きたいわ。


2)安岡さん

いつも、地道に頑張ってるんですよね。
ピアノでの、歌謡曲の演奏。
でも、素朴で、いい感じ。
こんな感じで、続けて欲しい。


3)roccacity

別々だったバンドが一緒になったようです。メンバーの欠落(転勤とかで)で欠けたパートを補う形で。

いい合流だったと思います。
ビジュアル系ボーカルの迫ちゃん、西本っちゃんのピアノ、杉野っちのエロギター(^o^;)、ノダメちゃんのパフォーマンス。いい。

バンドは、合流しても、ノダメちゃんを中心にした、パフォーマンスは、健在でした。

来年も、楽しみに、します。

さて、このバンド、結構、人気ありましたね。アンケートの結果をみると。

迫ちゃんの、独特なビジュアル系ボーカル、いいですよね。


4)CVB

今年もピカイチ。
三人組のフュージョン系インストのバンド。
言葉にできないかっこよさ。

二曲目は、ブラス(トランペット、サックス)を入れて。これも、よかったよ。

プロ級かと。
今年も、聴き惚れました。


5)もじゃ王国

初ステージらしい。
女性ボーカルが、よかった。
がっしーの、女性ドラムも、軽やかでよかった。

吉川さんのバリバリひずんだエレキと、変にマッチして。

また、極めつけは、国王の増田さんのキャラね。

いいバンドになった。


6)森田b

一曲目は、サックス明和さんとのコラボ。
若干、明和さんは、本番で間違えちゃったのですが、これは、私の、楽譜の書き方の失敗に、起因するところ 大 ですね。

でも、なんか、よかったです。
明和さんとの二人でのコラボなんて、なかなか、できないですよね。いい経験でした。

二曲めは、いまや、森田bの代表曲
口内炎
例によって、→ うけました ね。
聴衆さまの反応がいいって、嬉しいですよね。

三曲目は、
転勤
という曲を、しました。
自分の世界に入って、勝手に自分に「酔って」歌いましたね。

何人かが、終わった後に、声をかけてくれて、嬉しかった。

しかも、今回、子供達に、人気だったんですよね。それも、嬉しい。

なぜか、子供に、サインを求められた。(^_^)v

その子は、いつも、家族で聴いている(^o^;)、森田bのCDに入っている
廃炉
という歌を、歌ってくれてるらしい。
(いつか、森田bが、CDを渡したんですね)

終了後、その子に、
はいろ はいろ はいろ・・
時間がかかる・・
って、歌ってあげたよ。(^_^)v


7)アーハテトン

去年の新人さんを中心に、組まれた、バンド。

聴きやすい曲を、されてました。

メンバーの6名が揃ったのは、リハが、初めて、という、超忙しいバンド。(^o^;)

親しみやすそうなキャラの、ボーカルの寺井ちゃんの、雰囲気も良かったね。楽しそうで。


8)ソフィア

本格的な、ブラスと、コーラスを含む、フルバンド的なバンド。

我ら軽音楽部の「顔」と言っても、過言ではないでしょう。

今年も、貫禄の演奏を、披露してくれました。

明和さんのサックス。こちらの方が、やはり、生き生きしてましたね。
(森田bは、無理言って、すみませんでした)


今年は、全体的に、音のバランスも、いい感じでしたね。会場のデサフィナードのマスターも、PAが、やり易かった、と、言ってくれました。

また、来年も出してもらえると嬉しいですが。


森田b


同じカテゴリー(音楽)の記事画像
MILIさんイベント
MILIさんイベント
またMILIさんに出ますー
MILIさんに出させていただきます
MILIに出ますー
MILIに出ますー
同じカテゴリー(音楽)の記事
 MILIさんイベント (2024-03-26 12:53)
 MILIさんイベント (2023-12-09 10:33)
 森田bのページ (2023-12-09 10:29)
 またMILIさんに出ますー (2023-11-23 10:40)
 MILIさんに出させていただきます (2023-07-04 13:01)
 MILIに出ますー (2023-02-21 12:13)

Posted by 森田b at 21:23│Comments(1)音楽日記
この記事へのコメント
Writing a medical thesis or dissertation is a task done by almost all postgraduate and master's medical students. Dissertation is derived from the Latin word disserto which means discuss. It is essential to write successful medical papers such as medicine essays and medical thesis papers. There are several reasons as to why students write medicine essays. One of the reasons is to promote enhancement of critical judgment, research skills as well as analytical skills. Moreover, medicine essay writing produce students with the ability to 4evaluate and analyze data critically.

The initial step for writing medicine essays is to choose a topic. A writer should have at least three topics to choose from. The topic has to be interesting, feasible and relevant. It is essential to write quality medicine essay. Hence, students need to have analytical skills and perfect writing skills. The writing skills will enable them write outstanding essay papers that can be highly regarded by instructors and professors. Teachers often require a lot and expect a lot from their students in terms of medicine essay writing. for this reason, students find essay writing to be an extremely difficult task and hence resort to buying custom medicine essays.

A custom medicine essay has to be written by professional writers who are qualified in the field of nursing. Moreover, the custom medicine essay has to be original and plagiarism free. This means that it has to be written from scratch by experts with many years experience. The many years experience should enable a writer to write any form of medical paper including medical thesis, medicine essay and even medicine research paper. Moreover, experience will enable a writer to write a medicine essay that can guarantee academic success.

Students get custom medicine essays from custom writing company. It is essential to choose the best company so that one can get the best custom medicine essay. The best and the most reliable medicine essay writing company should have some unique characteristics such as affordability and the ability to provide original and superior quality medicine essays. The other quality is that the company has to hire expert writers who can write quality medicine essays and other types of medical papers. The essays should not only be quality but also plagiarism free and free of grammatical and spelling mistakes.

A custom medicine essay has a similar structure to any other academic essay assignment. It has an introduction that introduces the topic and tells the reader what the essay is all about. The second section is the body that has many paragraphs supporting the main topic. Finally there is the conclusion that briefly summarizes what has been discussed in the body section of the essay. Students should choose reliable writing companies so that they can get quality custom papers on several fields such as technology, sociology and law in addition to medicine field.

Our custom writing company is the best company that all clients should rely on when in need of any given type of medicine paper. We provide quality papers that not only plagiarism free but also original. Moreover, our custom papers are affordable and able to guarantee academic excellence at all times. All our medical papers are reliable and sure of satisfying clients at all times.

 
Posted by Felixsag at 2017年10月10日 01:22
上の画像に書かれている文字を入力して下さい
 
<ご注意>
書き込まれた内容は公開され、ブログの持ち主だけが削除できます。